|
Tweet |
ETTE KDV %8’DEN %1’E İNMELİ
Kasaplar Odası Başkanı Galip Sarıoğlu “Ekmekte %1, ette %8 KDV uygulanması doğru değil. Bugün 1 kilogram et alındığında 10 TL KDV ödeniyor. Bu düzeltilmeli” dedi.
Başkan Galip Sarıoğlu ete gelen zamlar ve KDV’deki farklılık ile ilgili Takip’e konuştu. Ete gelen zamlar nedeniyle satışlarda gerileme olduğunu kaydeden Sarıoğlu, fiyatlarda daha fazla yükselişini piyasanın kabul etmeyeceğini, elindeki hayvanları kesen üreticilerin yerine yeni mal koymadığını belirtti.
Süt ve yeme zan geldiğini, bununla birlikte ete de zammın yansıdığını kaydeden Sarıoğlu “Sağdığı sütü sattığında eline geçen parayla hayvanına yem alamayan üretici hayvanını kesime gönderiyor. Dana kesimi 51-52 TL’den şu anda 65-67 TL’ye çıktı. İnek 37-38 TL’den 50 TL’ye yükseldi. Kasaplar şu anda günü kurtarıyor, para kazanamıyor. Üretime destek verilmeli yoksa inekte, danada, sütte kalmaz. Şu anda kıymanın kilosu 90 TL bandında” dedi.
Kasapların en büyük sıkıntılarından birisinin KDV yükselişi olduğunu söyleyen Sarıoğlu “Ette KDV %8’den %1’e düşürülmeli. KDV %8 buna kart ücreti, işcilik, nakliye, sigorta, kira ve personeli de eklediğimizde bu oran %10’a çıkıyor. Bugün 1 kilogram et alındığında 10 lira KDV ödeniyor. Et ve ekmek birbirinden ayrılamaz, ekmekte yüzde 1 KDV ette uygulanmalı. Et ürünlerindeki KDV düşürülmesi fiyatlara da yansır bu da tüketiciye aktarılır” diye konuştu.